Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
    Wszystko się zgadzało z tym co miałem zamontowane.
    Jeśli były identyczne numery części, to zamontowano dokładnie to samo, czyli niepoprawione.

    Na zdjęciach kolegi wyżej dokładnie widać dokładnie czym się różnią łańcuch i napinacz (a przynajmniej jego obudowa). Gorzej z oceną reszty, bo na oko ciężko cokolwiek wypatrzyć.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    były te wewnętrzne zęby w łańcuchu?
    tego już nie sprawdzę, ale pewnie własnie nie było

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Ale na oko widać jedną wyraźną różnicę - były te wewnętrzne zęby w łańcuchu? Bo przed tym zestawem C to ta poprawa była mało skuteczna.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Wymienili mi na wszystko poprawione ( poprawiony napinacz + łańcuch). Wtedy zestaw naprawczy nie istniał i części kupowało się osobno. Gdzieś na forum była lista numerów tych poprawionych części. Wszystko się zgadzało z tym co miałem zamontowane. Możliwe ,że VW wypuszczając cały zestaw znów zrobił update.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Skoro wymieniono ci zestaw na taki sam (ten łańcuch gładki, bez zębów), to musiała się pojawić ta sama awaria co na fabrycznym. A im więcej zimnych odpaleń, tym szybciej. Od przebiegu to nie zależy, jeno od liczby takich uruchomień silnika. Tak kombinuję na chłopski rozum.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    W teorii winny jest właśnie napinacz , który nie daje rady wybrać luzu z naciągniętego łańcucha ,ale ja za pierwszym razem wymieniałem , napinacz łańcuch , koła, ślizgi wszystko oprócz nastawnika i praktycznie po miesiącu od wymiany terkotanie wróciło. Nie potrafię znaleźć nigdzie jak ten nastawnik w ogóle działa bo wygląda na część stałą bez elementów ruchomych, więc nie wiem jaki on może mieć wpływ na naciąg łańcucha. Teraz poszedł cały zestaw i póki co jest spoko ale, to dopiero czwarty dzień. Ja mam samochód z 2010 r. możliwe ,że w późniejszych wypustach wariatory były ok i wystarczy wymienić napinacz ew. łańcuch. bo taka teorie też gdzieś na którymś forum znalazłem.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Dziękuję za podzielenie się cennymi doświadczeniami. :-)

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Fajny filmik. Ja od lat używam 0w40, aktualnie auto jeździ na ravenolu, wcześniej na neste.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    No tak, to zostało już dawno udowodnione poza wszelką wątpliwość. Teoretycznie sprężyna w napinaczu ma w czasie braku ciśnienia oleju dociskać łańcuch, ale jakoś słabo sobie z tym radzi. Tu jest ładnie o tym napinaczu (zepsuty z innego powodu, ale pan ładnie tłumaczy jak to działa):



    A olej jaki wyznajesz?
    Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    U mnie było podobnie jak rano odpalałem np po dwóch dniach stania to było głośno, a jak np po pracy to tego terkotania nie było. Wydaje mi się, że dużą rolę tu pełni olej i napinacz. Jak olej zleci z napinacza to zanim się on ponownie napełni to wtedy rozrząd hałasuje.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Tak, filmu słuchałem (wielokrotnie). Ale charakter tego hałasu bardzo zmienia otoczenie. Jak odpalam w garażu to jest głośno, a jak po najdłuższym dniu pracy (10h) na firmowym parkingu, to jest inaczej.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Ja za swój zestaw płaciłem 960 zł, ale jak patrzyłem na te nowe ceny po 2 tys to moim zdaniem trochę przesadzili.
    W moim przypadku hałas występował zawsze po dłuższym postoju np rano lub po kilku dniach. W linku, który wkleiłem jest też film z mojego uruchamiania.
    ​​​​​

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Tak z doświadczenia posiadacza 1.4 16V (BBY), w którym były wadliwe tłoki, to obawiam się, że na 100% to i tego silnika jednak nigdy nie poprawili. Taka sobie cecha holzwagena w XXI wieku.

    Mój ma 67 kkm (kwiecień 2012), ale jakoś nie mogę dojść do tego czy terkocze czy tylko dogrzewa katalizator podczas podniesionych obrotów. Naoglądałem się nagrań, ale dalej nie wiem.

    Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
    dosłownie tydzień temu VW zmienił cene zestawu i teraz zamiast około 1000 PLN kosztuje 2000 PLN więc jak ktoś ma możliwość kupna gdzieś po starej cenie to zachęcam, Mi się nie udało.
    Kupiłem za 1150 zł (kompletny komplet, z uszczelką obudowy). Zobaczymy czy rzeczywiście w tej cenie sprzedadzą...

    Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Się zobaczy czy poprawili na stałe czy tylko na jakiś czas. Mój fabryczny jak zaczął terkotać miał przejechane ok 95 tyś, a jak kupowałem auto to rozrząd miał już nie sprawiać problemów, bo auto z początku 2012 roku.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    T o myślisz, że ta wersja rozrządu z końcówką C jest wreszcie faktycznym rozwiązaniem problemu tego silnika?

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Po wymianie terkotania przy porannym uruchomieniu już nie ma.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Niestety, teraz za 1500 nie da się tego zrobić. :-(

    A czy od wymiany terkotanie już się nie pojawiło?

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Tak film jest z przed wymiany. Rozrząd robiłem dwa lata temu u mojego mehanika. Za całość zapaliłem 1500 zł z tym, że nie ruszałem pompy oleju. Objawy naciągnięcia łańcucha takie jak u wszystkich czyli po dłuższym postoju przy uruchomieniu słyszalne terkotanie.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    O! Dokumentacja pierwsza klasa. Widzę, że łańcuch też się bardzo różni.

    Ile kosztowała wymiana? Czy może sam robiłeś? Ten film to rozumiem, że przed wymianą?

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Inna jest zębatka na wale, przy wymianie rozrządu trzeba ściągnąć łańcuch od pompy oleju. Sam łańcuch też jest inny jak i napinacz. Możesz zobaczyć zdjęcia z wymiaby w moim aucie

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Dziękuję za wyjaśnienie. Wszędzie piszą o tym sześciocyfrowym kodzie, a a my mamy pięciocyfrowy, więc wychodzi na to, że w nowszych trzeba wymienić więcej, a od maja 2015 montowano właśnie ten zestaw z końcówką C, który wszyscy kupują do 1.4 tsi. Czy to w nim właśnie jest dodany dodatkowy ząb na jednym/obu kołach zębatych?

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Ja u siebie mam silnik z nr CAX A24 185 i zestaw naprawczy pasował. Nazwa silnika w tym nr to CAX, a A24 185 to nr. Stosując omawiany zestaw to w silnikach o nr 101 200 … 102 045 trzeba dodatkowo wymienić łańcuch, zębatkę i napinacz pompy oleju. Czyli dla silników o nr CAX 011200 do CAX 102045.
    Ostatnio edytowany przez opermon; 3946.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Ten zalinkowany zestaw 03C198229C pasuje do silników z numerami pomiędzy 101 200 … 102 045. No i tu czegoś nie rozumiem, bo na moim silniku jest naklejka z numerem CAX A47 850, czyli nie pasuje to do tego formatu. Jak to rozszyfrować?

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Może być tak ,że handlują towarem którego nie mają. Kupisz u nich oni zamówią w ASO , albo kupili parę sztuk i nie zdają sobie sprawy ,że zestaw poszedł do góry. To jest świeża sprawa 3 tyg temu miałem robioną wycenę i miałem tam kwotę 900 z groszami. Co do ”innego samochodu” to głównie tak zapala w ciszy. Fakt ,że samochód po odpaleniu chodził jak młocarnia kłócił się z moją kulturą techniczną. Trzeba jednak przyznać ,że udało mi się przejechać w takim stanie prawie 100Kkm wiec być może uspokoiłem tylko swoje sumienie.
    Ostatnio edytowany przez boonsaw; 39791.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    A ten inny samochód to sprowadza się tylko do tego, że teraz nie terkocze po odpaleniu czy jest jeszcze inna inność?

    Widzę nadal zestawy w cenie bliższej 1k niż 2k...

    Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...